top of page

Een interview blog: anders dan anders

Nienke Kruijt

Wat zijn interview blogs? Het is een van de vragen die mijn klanten regelmatig stellen. En het is zeker een goede vraag. Want wat is het verschil tussen een 'normale' blog en een interview blog? En werkt de een beter dan de ander?

Het schrijven van blogs gaat niet iedere ondernemer even goed af. Toch is het een belangrijk onderdeel voor het actief houden van je website, het verbeteren van je vindbaarheid, het delen van jouw expertise en het binden van klanten. Lees hier meer over het belang van blogs voor jouw website.

Je kan een 'gewone' blog op je website plaatsen. Dit is vaak een informatieve tekst over een relevant onderwerp voor jouw bedrijf. Maar al die informatieve teksten kunnen je klant al snel gaan vervelen. Niet alle kennis die jij hebt is relevant voor je klant. Een betere manier om je klant te prikkelen en te binden aan je bedrijf is door iets persoonlijks te delen.

Op de hoogte blijven van nieuwe blogs? Volg mij op LinkedIn of Instagram!

De kern van een interview blog

Het belangrijkste kenmerk van een interview blog is dat het gebaseerd is op een persoonlijk gesprek. Met persoonlijk bedoel ik niet dat je per se je hele familiegeschiedenis uit de doeken moet doen, maar wel dat je open bent over wat je doet en waarom. Je kan hierin meer vertellen dan op de gebruikelijke 'over ons' pagina, waar je juist zo min mogelijk tekst wil plaatsen om niet af te leiden van de verkoop van je product of dienst.

Let op: maak je blog niet te persoonlijk! Wanneer een blog te persoonlijk wordt en alleen maar over jou gaat, kan het zijn dat de tekst niet meer relevant is voor jouw klant. Het is leuk om te weten wat jij doet en waarom, maar bezoekers van jouw website zijn altijd op zoek naar het antwoord op de vraag: 'What's in it for me?' Je klant moet dan ofwel iets nieuws leren, of geprikkeld worden tot een actie om iets te verkrijgen wat hij of zij wil.

Een middel om de klant te raken is door een interview met een andere tevreden klant te delen. Zo deel je de ervaring, een getuigenis en een persoonlijk verhaal van iemand waarin jouw klant zich in kan leven. Deze teksten zijn een soort van 'testimonials', maar een stuk uitgebreider dan de paar zinnen van de meeste kortere reviews.

Maak tot oktober gebruik van een speciale welkomstactie van Synonien. Bekijk hier de voordelige pakketten blogs en interview blogs.

Transparantie

Als ondernemer vind ik het belangrijk om hierin open en transparant te zijn. Natuurlijk, de teksten die ik schrijf en lever hebben een doel, maar het doel heiligt in dit geval niet de middelen. De maatschappij schreeuwt van alle kanten wat je moet doen en hebben om een mooi leven te leiden en gelukkig te worden. Aan die ruis wil ik niet bijdragen.

Met een interview blog vertel je altijd open en eerlijk het verhaal jou als ondernemer of bijvoorbeeld de ervaring van een klant. Deze eerlijkheid is een van de belangrijkste peilers van Synonien. Eerlijkheid duurt het langst, ook in blogs en marketingteksten.

Wil jij jouw website actief houden met onder interview blogs? Neem contact met mij op om samen te brainstormen over ideeën voor jouw website en socials. - Bellen: +316 34 15 64 12 - Mailen: info@synonien.nl Of laat een reactie achter onder deze blog.

Comments


Over Nienke

Als christelijke boekvertaler en tekstschrijver ben ik gepassioneerd over geschreven woorden. Op deze blog vind je verhalen over mijn werkervaring, tips voor het schrijven van (web)teksten en redactionele bijdragen.

Synonien

MAIL

TEL

BTW

KVK

LOC

info@synonien.nl

+31 6 34 15 64 12

NL001458933B81

77292642

Gouda

  • Instagram
  • alt.text.label.Instagram

©2024 Nienke Kruijt, Synonien.

bottom of page